مجموع نظرات: ۱
سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۴
۱ نفر

در این مقاله، ما قصد داریم به بررسی 5 مورد از رایج ترین خرابی‌های ماشین ظرفشویی بوش بپردازیم تا بتوانید به تنهایی ظرفشویی‌تان را عیب یابی کنید.

image-20240618100559-1.jpeg

ماشین های ظرفشویی بوش جزء بهترین ها در بازار هستند، اگرچه به خاطر کیفیت فوق العاده بالایشان نیاز به نگهداری خاصی ندارند، اما با گذشت زمان و مواجهه با مشکلات، به رسیدگی احتیاج دارند. هنگامی که با خرابی ماشین ظرفشویی بوش مواجه می‌شوید، تشخیص و رفع سریع مشکل جهت جلوگیری از آسیب یا اختلال جدی، ضروری است.

1- ماشین ظرفشویی بوش به طور خودکار با آب پر می شود

یکی از رایج ترین مشکلات ماشین ظرفشویی بوش زمانی است که دستگاه به طور خودکار با آب پر می شود؛ این مشکل جدی است، چراکه نه تنها باعث هدر رفتن آب می‌شود، بلکه احتمال نشتی آب به بیرون و یا داخل دستگاه نیز وجود دارد.

در اکثر موارد، علت این مشکل خرابی شیر ورودی ماشین ظرفشویی شماست. زمانی که این قطعه خراب شده باشد، حتی زمانی که دستگاه در حال اجرای سیکل شست و شو نیست، با آب پر می‌شود. در صورت وقوع این مشکل، برای جلوگیری از سرریز مجدد، باید شیر ورودی را تعویض کنید. اگر نمی‌توانید این کار را به تنهایی انجام دهید، بهتر است کار را به نمایندگی تعمیر ماشین ظرفشویی بوش در تهران، مشهد و کرج بسپارید. معمولا هزینه رفع مشکل پر شدن ظرفشویی بوش با آب، از 200 هزار تومان شروع می‌شود.

2- آب کثیف به داخل ظرفشویی بوش برگشت می‌کند

بر خلاف خرابی قبلی ماشین ظرفشویی بوش، در مواردی ممکن است دستگاه با آب کثیف پر شود. این مشکل نه تنها مشکلات بهداشتی به وجود می‌آورد، بلکه احتمال نشتی آب به داخل دستگاه و حتی خارج از آن نیز وجود دارد. رایج‌ترین علت این مشکل، خرابی شیر برقی ظرفشویی بوش است. وظیفه این قطعه، هدایت آب در یک جهت و جلوگیری از بازگشت آب کثیف به داخل دستگاه است. برای رفع این مشکل ظرفشویی بوش‌تان، باید شیر برقی ظرفشویی را تعویض کنید. این کار نیازمند دانش فنی است، اگر فاقد آن هستید، کار را به تکنسین بسپارید.

3- ماشین ظرفشویی بوش تخلیه نمی‌کند

یکی از آزاردهنده ترین مشکلات ماشین ظرفشویی بوش، عدم تخلیه است که منجر به باقی ماندن آب کثیف در کف ماشین ظرفشویی پس از اتمام چرخه شست و شو می شود. در اکثر مواقع برای تخلیه ظرفشویی باید فیلتر آن را تمیز کنید. با گذشت زمان، تکه‌های غذا، چربی‌ها و... داخل فیلتر جمع شده و مانع تخلیه صحیح آب کثیف می‌شوند.

برای تمیز کردن و جرم گیری فیلتر، کافیست آب کثیف را خارج کرده و فیلتر را از کف دستگاه بردارید. سپس آن را با آب داغ، مسواک و یک شوینده تمیز کرده و مجددا داخل دستگاه قرار دهید. حال زمان آن است که یک چرخه شست و شو بدون ظرف اجرا کنید تا ببینید آیا تخلیه به درستی صورت می‌گیرد یا خیر. اگر مسئله با تمیز کردن فیلتر برطرف نشد، احتمالا مشکل جدی‌تری وجود دارد. برای بررسی دقیق تر از کمک نمایندگی بوش بهره مند شوید.

خرابی های رایج ماشین ظرفشویی‌های بوش

4- ماشین ظرفشویی بوش با آب پر نمی شود

بدون آب تمیز و کافی، ظرفشویی قادر به شستن ظرف ها نخواهد بود. این مشکل باید بلافاصله برطرف شود، در غیر این صورت ظرفشویی بوش شما کار نخواهد کرد. یکی از نشانه‌های بروز مشکل در سیستم ورودی آب، روشن شدن چراغ های ماشین ظرفشویی بوش است. معمولا در این مواقع، چراغی شبیه به شیر آب روشن خواهد شد.

موارد زیر ممکن است علت پر نشدن ظرفشویی بوش شما با آب باشند:

  1. بسته بودن شیر آب ورودی
  2. خرابی شیر ورودی آب
  3. انسداد فیلتر تخلیه
  4. تاخوردگی و یا انسداد شلنگ تخلیه
  5. نا کافی بودن فشار آب

5- ماشین ظرفشویی بوش ظروف را خشک نمی کند

یکی از خرابی‌های دیگر که ممکن است صاحبان ماشین ظرفشویی بوش تجربه کنند، خشک نشدن کامل ظروف پس از اتمام چرخه شست و شو است. این مشکل می تواند ناشی از خرابی چندین قطعه در ماشین ظرفشویی بوش شما باشد و تا حد زیادی به مدل خاص ماشین ظرفشویی شما بستگی دارد. رایج ترین قطعاتی که دچار خرابی می شوند عبارتند از: موتور فن، المنت حرارتی و دریچه خروج هوا.

خرابی های رایج ماشین ظرفشویی‌های بوش

در اینجا نحوه رفع این مشکل آورده شده است:

  1. قطع برق و آب: ابتدا حتما برق و شیر آب ماشین ظرفشویی را خاموش کنید.
  2. بررسی دریچه خروج هوا: دریچه خروج هوا را پیدا کنید و مطمئن شوید که به درستی باز می شود. در صورت خرابی، باید تعویض شود.
  3. بررسی موتور فن: برای بررسی موتور فن، باید محل آن را پیدا کنید (در صورت نیاز دفترچه راهنما را بررسی کنید) و سپس با یک مولتی متر، میزان رسانایی آن را بسنجید. اگر رسانایی نداشته باشد، نیاز به تعویض دارد.
  4. بررسی المنت حرارتی: اگر موتور فن سالم بود، باید المنت حرارتی را پیدا کنید و با مولتی متر، رسانایی آن را بسنجید. اگر رسانایی نداشته باشد، خراب است و باید تعویض شود.
  5. تماس با تکنسین متخصص: از آنجایی که هزینه خرید ماشین ظرفشویی بسیار بالا است، برای تعمیر آن باید دقت بسیاری به خرج دهید. اگر نمی توانید علت مشکل را پیدا کنید یا مولتی متر ندارید، باید با یک تکنسین متخصص برای بررسی ماشین ظرفشویی بوش خود تماس بگیرید تا به دستگاه صدمه جدی وارد نکنید.

آیا می‌توان به تنهای خرابی ماشین ظرفشویی بوش را برطرف کرد؟

ماشین های ظرفشویی بوش پیچیده هستند و تشخیص اینکه چه مشکلی پیش آمده و چه چیزی نیاز به تعمیر دارد، همیشه آشکار نیست. اگر در مورد ماشین ظرفشویی خود مشکل دارید و در تشخیص یا رفع مشکل با مشکل مواجه هستید، باید از نمایندگی تعمیر لوازم خانگی بوش در تهران، مشهد و کرج (Tamirato24.com) کمک بگیرید.

کد خبر 860613

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha